dijous, 30 d’abril del 2009

Soroll a la xarxa

El passat dimecres vaig assistir a una conferència del periodista Jordi Font, expert en web 2.0. La seva exposició, a més de ser eloqüent i clara, amb una gran oratòria, va deixar clars alguns aspectes claus de la xarxa social. Sobretot, però, va fer èmfasi en la tesi que s'amagava darrera el títol: "De l'agitació social al soroll a la xarxa". I sobretot, en el soroll. M'explicaré: Font afirmava que amb la web de segona generació la producció a internet s'ha multiplicat considerablement. Recuperant a Genís Roca, afirmava que, cada vegada més, tothom consumeix internet, però també cada vegada més gent en produeix. Cada vegada més, hi ha "prosumició". En aquesta situació, és important evitar el "soroll", el produir per produir: s'ha de seleccionar el que és vol dir, i on és vol dir. A nivell personal, però sobretot a nivell associatiu o prefessional, no fa falta estar a tots els llocs, com Facebook, MySpace, Fotolog, Youtube i un llarg etc. Sinó seleccionar on és vol estar i sobretot, actualitzar els continguts. Sinó, es pot acabar fent "soroll". I molt de "soroll" acabar per no deixar sentir el missatge. Acabar per ser spam a la xarxa.